سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه برای کاری با تو دوستی کند، با برآوردنش از تو روی خواهد گرداند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :10
کل بازدید :65604
تعداد کل یاداشته ها : 69
103/2/16
6:10 ع

وی با اشاره به سخنان امام خمینی که اگر مسلمانان یک سطل آب روی اسرائیل بریزند آن را آب می‌برد، گفت: جز با اتحاد مسلمانان مسئله بیت‌المقدس و فلسطین حل نمی‌شود.

لاریجانی بعد دوم فلسطین را مسئله انسانی دانست و تاکید کرد: فلسطینی‌ها سال‌هاست که تحت ظلم رژیم صهیونیستی هستند.

وی با اشاره به قتل عام دیر یاسین و الخلیل افزود: مردم فلسطین آواره شدند امروز هم اسرائیلی‌ها گستاخی می‌کنند و در کرانه باختری عده‌ای را محدود کرده و دولت نیم‌بند در این منطقه و در غزه را تحمل نمی‌کنند و هر روز به آنها حمله می‌شود.

لاریجانی با طرح این سؤال که چرا انسان‌ها باید نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشند گفت: این بعد انسانی و معضلی است که کشورهای دنیا درگیر آن هستند.

وی افزود: غرب در جنگ دوم جهانی به دنبال حکومت‌های وابسته بود و همواره نفت و گاز کشورهای اسلامی را به غارت برد و افراد دون را سردمدار این کشورها کردند چرا که نمی‌خواهند مردم منطقه استقلال داشته باشند و این است که فوران نفرت موج می‌زند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا دم از حقوق بشر و حقوق انسان‌ها می‌زند اما حاضر نیست این کشتارها را پایان دهد اما بدانید پرده خفقانی که ایجاد شده بود دریده شده است و اگر آنها فکر می‌کنند دوباره می‌‌توانند سلطه ایجاد کنند اشتباه می‌کنند چون مسلمانان‌ بیدار شده‌اند و انقلاب‌های اخیر گوشه‌ای از این بیداری است.

وی افزود: آمریکایی‌ها وقتی که عراق را اشغال کردند فکر می‌کردند برای حرف‌های فریبکارانه آنها فرش قرمز پهن می‌شود اما با ضعف از عراق اخراج شدند.


  
  

به گزارش خبرنگار فارس، اعضای کاروان جهانی الی بیت‌المقدس ظهر امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

بنابراین گزارش لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در یک دوره طولانی دچار دیکتاتوری شدیم و بعد از انقلاب با پایه‌گذاری مردم سالاری دینی توسط امام به دموکراسی رسیدیم و بیداری اسلامی محقق شد و دموکراسی امروز در منطقه از این مکان شکل گرفت.

وی خطاب به کاروانیان افزود: کار شما برای مردمان فلسطین است و به خاطر غیرت شما متشکر هستیم چرا که در دنیای امروز حرکتی که از وجدان شما آغاز شده پر ارزش است.

رئیس مجلس تأکید کرد: مسئله فلسطین چند وجه دارد که یکی بیت‌المقدس است جایگاهی که مسلمانان نمی‌توانند بگذارند یهودی‌سازی شود که همانا توهین به مسلمانان است.

وی اظهار داشت: چند سالی است که می‌خواهند آثار اسلامی را از بین ببرند و این به معنای توهین به بیت‌المقدس است که اگر در این باره قیام نشود سلسله‌وار ادامه می‌یابد.

لاریجانی ادامه داد: رخوت در مسئله بیت‌المقدس باعث شد قرآن را در افغانستان بسوزانند.


  
  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، سیاوش امیری شاعر، سروده‌ای را در حمایت کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» و در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در افغانستان و غزه سروده و در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است

می‌نویسم می‌نویسم «درد» را

می‌بگویم ظلم هر «نامرد» را

بر ستمکاران بتازم با قلم

واژگانم یک به یک باشد عَلَم

من «علمدار» ستم سوزم هَلا

ریشه دارم در «بقیع» و «کربلا

واژگان، سربازهای جان به کف

تیز بشتابید رو سوی هدف

دشمن «نامرد»، «دَدگون» گشته باز

مست جام زهر «صهیون» گشته باز

باز هم آتش ببارد بر نُفوس

لشکر دیوانگانِ» اشکبوس

«غزّه» در خون می‌تپد، «نامرد» ها

کودکان را جُرم چه ؟! «بی‌درد» ها

ای جُهودان! باند «آدمخوار» ها

رذل و نامردم همی بدکارها

اینکه در خون گشته غلتان «آدم» است

وانکه گشته دل پریشان «آدم» است

بس کنید این ظلم بی‌اندازه را

بس کنید این قتل عام تازه را

سوی دیگر هم جنایت پیشه‌ها

مست کشتارند آن بی ریشه‌ها

می‌کُشند هم کودک و هم نوجوان

می‌کِشَند آتش به « قرآن » بد دلان

توله سگ‌ها وهَم پیروزی کنند

زین توهم آتش افروزی کنند

جوی خون در « کابُلستان » جاری است

این همان « زخم » عمیق و کاری است

زخم چرکینی که دارد « درد »ها

از فسون و حیله « نامرد » ها

در « فغانستان ِ» افغان جوی خون

می‌شود سِیلی که سازد واژگون

تخت «شیطان» را که خون آلوده است

تاج «صهیون» را که بس فرسوده است

تخت «شیطان» در زمین مسلمین؟!

تاج «صهیون» زینت این سرزمین؟

سرزمین مردمانی سخت کوش

مردمانی بس غیور و پُر خروش

مردمی آزاده، درگیرِ ستم

مردمی آمُخته با صد درد و غم

درد «افغان» درد نسلی بی‌گناه

درد یک « ملت » که باشد بی‌پناه

زیر آوار مصیبت، سرفراز

پرچم خونین آن در اهتزاز


  
  

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، لطیف صادقی ظهر امروز در مراسم استقبال از کاروان جهانی الی بیت‌المقدس در میدان خاتم‌الانبیای زاهدان اظهار داشت: این یک روز تاریخی است و امروز برای ایجاد انگیزه و فعال کردن مردم دنیا همراهی با این کاروان منادی آزادی بسیار تاثیر گذار خواهد بود که ندای انسان‌های مظلوم به گوش جهانیان برسد.

وی افزود: آرمان‌های متعالی نجات فلسطین نشأت گرفته از تفکر امام (ره) بود که با آگاهی و دور اندیشی در این مسئله حساسیت ویژه‌ای نشان دادند.

فرماندار زاهدان بیان داشت: علاوه بر ملت شریف ایران، سایر فعالان سیاسی و اجتماعی دنیا در زمینه فعالیت این آرمان پیشقدم شدند و امروز ما شاهد اینچنین کاروان‌هایی که برای آزادی کشور فلسطین ندای وحدت و لبیک سر می دهند هستیم.

صادقی اضافه کرد: از کشورهای هندوستان، پاکستان، اندونزی، فلسطین، فیلپین، مالزی، در این کاروان حضور دارند و به سمت غزه در حرکت هستند.

وی تصریح کرد: این افتخاری برای استان ماست که همراه و مشوق کسانی هستیم که افتخار آمیز در جهان برای نجات فلسطین مظلوم در مقابل اسرائیل غاصب قدم بر می‌دارند و به دنبال آرمان تعریف شده امام راحل به اهداف دور دست امام نزدیک تر می‌شویم.

فرماندار زاهدان یادآور شد: ما در زمینه حمایت از این قبیل گروه‌ها از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.

صادقی بیان داشت: مقام معظم رهبری کلیت موضوع را در آخرین نماز جمعه‌ای که برگزار شد روشن کرد و شفاف فرمودند: "که ما حامی تمام کسانی هستیم که در بحث مبارزه با فلسطین قدم بر می‌دارند و افتخار کرده و از آنها با آغوش باز استقبال می‌کنیم.

وی گفت: دنیای کنونی که دنیای فعالیت رسانه‌هاست می‌تواند در تضعیف دشمنان بسیار تاثیرگذار باشد و فقط ایران در این مبارزه تنها نیست همان طور که می‌بینیم سایر کشورها در موج بیداری اسلامی در این حرکت تاثیر گذار سهیم هستند.

فرماندار زاهدان ادامه داد: داستان غم انگیز تصرف خاک فلسطین و بیت‌المقدس همیشه در تفکرها و قلبها و اذهان مردم پاک جاودانه می‌ماند.

صادقی افزود: امروز روز تاریخی است که ما میزبان حرکت این کاروان منادی آزادی می‌باشیم و انسان‌های آزاده‌ای را که با اسرائیل در مقابله هستند، پذیرا هستیم.

وی عنوان کرد: همان طوری که دیدید کشور مصر برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه در جنبش بیداری به این هدف شکل گرفت و خاصه گفته مردم مصر حمایت از مردم فلسطین و آزادی آنها بود.

فرماندار زاهدان اضافه کرد: امیدواریم این حرکت‌ها همیشه مستمر و پویا ادامه یابد


  
  

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه اسرائیلی جروزالم پست روز گذشته، در مطلبی مرتبط با غزه، ضمن اشاره به پرتاب موشک به مناطق اشغالی، توسط گروه‌های مقاومت با موشک‌هایی که مدعی شده موشک‌های مدل فجر 5 ایران است به فعالیت‌های دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی برای مقابله با آنها اشاره کرده است.

این گزارش در ادامه، به دیگر مساله مهم حال حاضر دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و آن را کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» دانسته است که قرار است روز سی‌ام مارس در کشورهای اطراف فلسطین اشغالی و همچنین داخل اراضی فلسطین برگزار شود.

در این متن به گزارش‌های دو مرکز امنیتی رژیم صهیونیستی که اخیرا منتشر شده و در آنها مدعی شده که ایران به طور جدی این طرح را حمایت می‌کند نیز اشاره شده است!

در پایان نیز تاکید شده که سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرده برای مقابله با این حرکت آماده شده است!

بنا بر این گزارش، صهیونیست‌ها تاکنون ده‌ها گزارش و مطلب درباره کاروان جهانی «الی بیت المقدس» منتشر کرده‌اند و حتی سایت اختصاصی (gm2j.co) که شبیه سایت اصلی کاروان (gm2j.com) است را برای رصد لحظه به لحظه همه منابع اطلاع رسانی کاروان از جمله، سایت‌ها، اکانت‌های فیس‌بوک و حتی اکانت‌های تویتر می‌باشد اختصاص داده‌اند.

در گزارش‌های صهیونیست‌ها، کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» خطری بزرگ برای امنیت ملی اسرائیل قلمداد و اعلام شده است که ضمن رصد لحظه به لحظه آن، در حال آمادگی نظامی و امنیتی برای مقابله با آن هستند.


  
  

به گزارش فارس، معترضانی از کشورهای مختلف به تظاهرات کاروان الی‌بیت‌المقدس در پاکستان پیوستند و حقوق فلسطینیان را فریاد کردند.

این تظاهرات که از سوی "بنیاد پاکستانی آزادسازی فلسطین" سازماندهی شده است روز سه‌شنبه با حضورمعترضانی از کشورهای پاکستان،اندونزی،مالزی،ازبکستان، اردن،سومالی، عمان و هند برگزار شد.

کاروان الی بیت‌المقدس با ادامه اعتراضات در پاکستان در آرامگاه محمد علی جناح ، بنیانگذارپاکستان، با سر دادن شعار " آزادسازی فلسطین" متعهد شدند که در راه احقاق حقوق فلسطینینان مبارزه کنند.

دراین اعتراضات همچنین گروههای مذهبی و انجمنهای مدنی از جمله " اتحادیه سراسری دانشجویان"، "جماعت اسلامی پاکستان" و "جمعیت علمای اسلامی پاکستان" با شعار "آزادی فلسطین" به دفاع از حقوق مردم فلسطین پرداختند.

معترضان همچنین خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین شدند و بنرهایی حمل می‌کردند که در آن خواستار تحریم اسرائیل بودند.

این تظاهرات در ادامه به سمت ایران ، ترکیه، اردن حرکت خواهد کرد و در لبنان خاتمه می‌یابد و با تشکیل یک زنجیره انسانی وارد بیت‌المقدس خواهد شد.


  
  

به گزارش خبرگزاری فارس، سایت القدس (alquds.ir) که جهت جشنواره وبلاگی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» در ایران راه‌اندازی شده قرار است علاوه بر این به وبلاگ نوشته‌های غیررسمی اعضای کاروان و گزارش پشت‌صحنه‌های اجرایی آن نیز اختصاص داشته باشد.

بنابر این گزارش، اعضای فعال کاروان تا انتهای مسیر، دیده‌ها و نوشته‌های خود را در این وبلاگ خواهند نگاشت.

بخش دست‌نوشته‌های این وبلاگ از امروز کار خود را آغاز کرده و از این پس، به صورت روزانه مطلب خواهد داشت.

این کاروان ساعتی پیش وارد ایران شد و قرار است با گذر از 11 استان سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به سمت ترکیه حرکت کند.

شاخه آسیایی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» قرار است در 30 مارس، روز زمین با پیوستن شاخه‌های اروپایی و آفریقایی و نمایندگانی از آمریکا و اقیانوسیه راهپیمایی جهانی الی بیت‌المقدس را برگزار کند.


90/12/25::: 5:31 ع
نظر()
  
  
   1   2   3      >