سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و جابر پسر عبد اللّه انصارى را فرمود : ] جابر دنیا به چهار چیز برپاست : دانایى که دانش خود را به کار برد ، و نادانى که از آموختن سرباز نزند و بخشنده‏اى که در بخشش خود بخل نکند ، و درویشى که آخرت خویش را به دنیاى خود نفروشد . پس اگر دانشمند دانش خود را تباه سازد نادان به آموختن نپردازد ، و اگر توانگر در بخشش خویش بخل ورزد درویش آخرتش را به دنیا در بازد . جابر آن که نعمت خدا بر او بسیار بود نیاز مردمان بدو بسیار بود . پس هر که در آن نعمتها براى خدا کار کند خدا نعمتها را براى وى پایدار کند . و آن که آن را چنانکه واجب است به مصرف نرساند ، نعمت او را ببرد و نیست گرداند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :16
بازدید دیروز :0
کل بازدید :65650
تعداد کل یاداشته ها : 69
103/2/29
11:40 ع

جمعی از ورزشکاران ایران از جمله علی‌رضا منصوریان، صادق ورمرزیار، فرامرز خودنگاه، طی بیانیه‌ای اعلام حمایت خود از کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» را اعلام کردند. ربه گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از ورزشکاران کشور طی نامه‌ای حمایت خود را از کاروان جهانی «الی بیت المقدس» اعلام کردند.

بنابر این گزارش، به دنبال حمایت شخصیت‌های فکری، فرهنگی و هنری از کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» جمعی از ورزشکاران کشور نیز طی نامه‌ای حمایت خود را از این حرکت و مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

این بیانیه در حالی صادر شده است که شمار زیادی از آزادی‌خواهان جهان نیز در حمایت از این حرکت بین‌المللی بیانیه‌های متعددی را صادر کرده‌اند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قریب به 65 سال است که سرزمین‌های اشغالی فلسطین توسط رژیمی نژادپرست مصادره شده، میلیون‌ها نفر انسان بی‌گناه از سرزمین‌های مادری خود آواره شده‌اند و جان‌های بیشماری برای مقابله با این رژیم ظالم فدا شده است.

در مقابل، تجربه تاریخ نشان داده است که هرجا توده‌های ملت بیدار شده و عزم مقابله با استبداد و استعمار را نموده‌اند بر قدرت‌های سلطه‌گر پیروز شده و دیر و زود شدن پیروزی به سوخت و سوز شدن آن نمی‌انجامد.

اینک که موج بیداری ملت‌ها در شمال آفریقا و خاورمیانه فراگیر شده و فصلی نو در انتظار آینده منطقه است وقت آن رسیده‌ که ملت‌های مستضعفان و به‌خصوص مردم فلسطین نیز با تمام توان برای رهایی از چنگال ظلم و ستم قیام کنند.

در این میان کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» که با حضور نمایندگان افکار عمومی کشورهایی از سرتاسر دنیا ساماندهی شده و با حضور آوارگان فلسطینی به سرانجام می‌رسد می‌تواند نقطه عطفی در طول مبارزات برای آزادی قدس شریف ـ این قبله مورد احترام ادیان الهی ـ باشد؛ باشد که ما نیز در توفیق آن سهمی داشته‌باشیم.

بنابر این گزارش در میان امضاکنندگان این نامه، اسامی زیر به چشم می‌خورد:

علی‌رضا منصوریان، بازیکن سابق تیم فوتبال ملی و باشگاه استقلال؛ حسن روشن، بازیکن سابق تیم فوتبال ملی و باشگاه استقلال و الاهلی امارات؛ سعید فلاحتی، سرپرست تیم فوتبال امید استقلال؛ اصغر حاجی‌لو، پیشکسوت فوتبال و رئیس آکادمی فوتبال باشگاه استقلال؛ جلال بیات، مدافع دهه 60 استقلال؛ منصور رشیدی، دروازه‌بان استقلال و رستاخیز خرمشهر و مرد دوم تیم ملی در دهه 50؛ صادق ورمرزیار، کاپیتان دهه 70 استقلال؛ عبداعلی چنگیز، بازیکن سابق باشگاه استقلال تهران و ذوب آهن؛ علی جباری، پیشکسوت و کاپیتان اسبق استقلال؛ فرامرز خودنگاه، داور بین المللی مسابقات مردان آهنین؛ سیدحسن افضلی، نایب رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام؛ مصطفی هاشمی، دروازه مربی تیم بستکبال مهرام؛ افشین اسماعیل‌زاده، بازیکن تیم ملی نوجوانان در جام جهانی؛ عباس میرصادقی، احمد دباغ، رضا بلوکی و...


  
  

کاروان «الی بیت‌المقدس» وارد پاکستان شد

شاخه آسیای کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» امروز با پیام آزادی قدس به صورت زمینی از مرز «واگه» وارد شهر لاهور پاکستان شد.در لاهور، یک گروه 12 نفره از کاروان آسیایی الی بیت‌المقدس امروز وارد شهر لاهور پاکستان شد و مورد استقبال نمایندگان «مجلس وحدت مسلمین»، «سازمان دانشجویان امامیه» و «انجمن طلبه اسلام» پاکستان قرار گرفت.

«ویجی بونکار» رهبر این گروه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور گفت: دنیا باید بداند که اسرائیل یک رژیم غاصب است که فلسطین را به اشغال خود درآورده است وی هدف از این سفر را کمک به آزادی و استقلال کشور فلسطین عنوان کرد. به گفته بونکار، این سفر می‌تواند باعث نزدیکی هر چه بیشتر 2 کشور هند و پاکستان شود.

«علامه ابوذر مهدوی» از رهبران مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز در گفت‌وگو گفت: ملت پاکستان همراه نهضت مردم فلسطین هستند اما دولت سیاست‌های متغیری را به خاطر فشار آمریکا در پیش گرفته است.

مسئول کمیته فرهنگی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» در ایران بیان کرد

ترویج اهمیت قدس در جامعه ایرانی هدف اقدامات فرهنگی در ایران

مسئول کمیته فرهنگی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» در ایران گفت: تولیدات و اقدامات فرهنگی ستاد کاروان در ایران با هدف ترویج اهمیت قدس در جامعه ایرانی است. به گزارش خبرگزاری فارس، ستاد ایرانی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» جهت استقبال و همراهی این کاروان تعدادی اقلام فرهنگی را طی چند روز اخیر تهیه کرده است.

مجتبی احمدی مسئول فرهنگی ستاد ایرانی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» گفت : این ستاد جهت استقبال از شاخه آسیایی کاروان «الی بیت‌المقدس» تعدادی چفیه فلسطینی مخصوص کاروان، پیکسل، سربند، با نوشته های «الی بیت مقدس» و «یا قدسُ إنا قادمون»، ویژه‌نامه، کارت پستال قدس، کاور و ... تولید کرده است.

احمدی افزود: اقدامات فرهنگی متعددی علاوه بر این تولیدات در دست اقدام است که امیدواریم همگی به شناخت بیشتر جامعه ایرانی از اهمیت استراتژیک قدس در شرایط فعلی بیانجامد.

به گزارش فارس، شاخه آسیایی کاروان هم‌اکنون در شهر کراچی پاکستان و در حال حرکت به سمت ایران است و صبح 25 اسفندماه سال جاری از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان به شهر زاهدان خواهد رسید.


90/12/21::: 5:7 ع
نظر()
  
  
روری بر بیانات امام خمینی(ره) درباره فلسطین با آغاز حرکت کاروان «الی بیت‌المقدس»
برای آزادی قدس از مسلسل‌های متکی بر ایمان استفاده کنید

خبرگزاری فارس: امام خمینی(ره): باید برای آزادی قدس از مسلسل‌های متکی بر ایمان و قدرت اسلام استفاده و بازیهای سیاسی را که از آن بوی سازشکاری و راضی نگه‏داشتن ابرقدرت‌ها به مشام می‏رسد کنار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، شاخه آسیایی کاروان جهانی «الی بیت‌المقدس» روز گذشته در حالی حرکت خود را آغاز کرد که قرار است کمتر از یک ماه دیگر با حضور در مرزهای فلسطین اشغالی ضرورت بازگشت قدس به صاحبان اصلی آن را فریاد زند؛ آرمانی که امام خیمنی(ره) با روز جهانی قدس در نخستین سال پیروزی انقلاب بر آن تاکید کردند.

 

آنچه در زیر می‌آید جستارهایی از سخنان امام خمینی(ره) درباره بیت‌المقدس و فلسطین است:

 

کلی? مسلمانان ـ به طور اعم ـ بویژه رؤسای کشورهای اسلامی و رهبران کشورهای عربی وظیفه دارند که متحد شوند و با صفوف فشرده و وحدت علیه استعمار و صهیونیسم پیکار کنند و بر منافع امریکا ضربه وارد سازند، و در راه خدمت به ملت مسلمان بکوشند. 17/7/1352

 

مسلمین باید ید واحده باشند بر ضد هم? ستمگران. و امیدوارم که با وحدت کلمه بین ما و شما که بحمداللّه‏ حاصل است و با وحدت کلمه بین سایر قشرهای مسْلم و خصوصاً دولتهای اسلامی، موجب بشود که گرفتاریهای ما و گرفتاریهای شما و گرفتاری سایر مسلمین رفع بشود. 26/4/1358

 

من امیدوارم که نهضت اسلامی ایران، که با ابعاد گسترده‏اش بی‏سابقه در طول تاریخ است، در کنار برادران مسلمان فلسطین به آرمانهای انسانی و اسلامی خود برسند و بیرق ظلم و جنایت را برای همیشه سرنگون و پرچم باعظمت اسلام را در اهتزاز در آورند؛ و همزمان با آن، برادران ما دست جنایتکار اسرائیل ـ جرثوم? فساد ـرا قطع و پرچم پیروزی را بر فراز مسجداقصی برقرار نمایند

امیدوارم با اراد? مصمم خود به مبارزه علیه اسرائیل، دشمن اسلام و مسلمین، ادامه داده همگام با نهضت اصیل و اسلامی برادران مسلمان خود در ایران و فلسطین، هم? غاصبین و استعمارگران را از کشور خود رانده و به خرابکاری و قتل و غارت آنان خاتمه دهند. 1/9/1357

 

مسئل? قدس یک مسئل? شخصی نیست، و یک مسئل? مخصوص به یک کشور و یا یک مسئل? مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه‏ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجد الاقصی پی‏ریزی شد تا آنگاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است. و چه دردناک است برای مسلمانان جهان در عصر حاضر که با داشتن آن‏همه امکانات مادی و معنوی، در مرئی و منظر آنان به پیشگاه خداوند متعال و رسولان عالیقدرش اینچنین جسارت واقع شود، آن هم از یک مشت اوباش جنایتکار. و چه ننگ است برای دولتهای اسلامی که با در دست داشتن شریان حیاتی ابرقدرتهای جهان بنشینند و تماشاگر باشند که امریکا ابرجنایتکار تاریخ، یک عنصر فاسد بی‏ارزش را در مقابل آنان علم کند و با عده‏ای ناچیز عبادتگاه مقدس و قبله‏گاه اول آنان را از آنان غصب نموده و با کمال وقاحت در مقابل هم? آنان قدرت‏نمایی کند. و چه شرم‏آور است سکوت در مقابل این فاجع? بزرگ تاریخ. و چه زیبابود که بلندگوهای مسجداقصی از همان روز که اسرائیل این عنصر خبیث دست به کار این جنایت عظیم شده بود، به صدا در می‏آمدند. اکنون که مسلمانان انقلابی و شجاع فلسطین با همتی عالی وبا آوای الهی از معراجگاه رسول ختمی ـ صلی اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ خروش بر آورده و مسلمانان را به قیام و وحدت دعوت نموده‏اند و در مقابل کفر جهانی نهضت نموده‏اند، با کدام عذر در مقابل خداوند قادر و وجدان بیدار انسانی می‏توان در این امر اسلامی بی‏تفاوت بود؟ اکنون که خون جوانان عزیز فلسطین دیوارهای مسجد قدس را رنگین کرده است و در مقابل مطالب? حق مشروعشان از مشتی دغلباز، با مسلسل جواب شنیده‏اند، برای مسلمانان غیرتمند عار نیست که به ندای مظلومان? آنان جواب ندهند و همدردی خود را با آنان اظهار نکنند؟ باشد که فریاد همدردی آنان دولتها را بیدار کند که از قدر ت عظیم اسلامی استفاده کرده و دست امریکای جهانخوار، این جنایتکار تاریخ راکه از آن طرف دریاها به پشتیبانی ستمگران، دست پلید اسرائیل را می‏فشارد قطع کنند و خود و ملتهای مظلوم جهان رانجات دهند. امید است خداوند منّان بر بشر منّت فرموده و وعد? قرآنی خود را هر چه زودتر انجاز فرماید و مستضعفان جهان را بر مستکبران غلبه دهد.

25/1/1361

 

از اول مبارزات، قضایای لبنان و فلسطین جزء مقاصد اصلی ما بوده است و از مسائل ایران جدا نبوده است. به طور کلی، مسلمان نباید تنها نظرش طایفه‏ای از مسلمانان باشد.

این معنا که «نمی‏شود با قدرتهای بزرگ طرف شد» را از گوشهایتان بیرون کنید. شما بخواهید، می‏توانید؛ زیرا پشتیبان شما خداست. این زمزمه‏هایی را که ابرقدرتها به وسیل? ایادی‏شان کرده‏اند که تا متکی به یکی از دو قدرت نشوید نمی‏توانید به زندگی خود ادامه دهید، صددرصد غلط است. به روی پای خودتان بایستید و محکم و استوار با خدا باشید و سعی کنید تا قبل از هر پیشرفتی در انسانیت پیشرفت کنید. در این صورت، خداوند ما را یاری خواهد کرد تا بتوانیم استقلال و آزادی و اسلاممان را حفظ کنیم. 6/8/1360

 

رمز پیروزی

 

رمز پیروزی ما با وحدت کلم? ملت و اتکال به خدای تبارک و تعالی و قوت ایمان بود. قوت ایمان در ملت ما طوری بود که شهادت را سعادت می‏دانستند و دنبال شهادت بودند و خوف از مرگ نداشتند؛ ولهذا مشتهای اینها بر تانکها غلبه کرد. باید ملتهای دیگر، ملت فلسطین، وحدت کلمه پیدا بکنند و اتکال به خدای تبارک و تعالی. این رمز پیروزی در هر جا پیدا بشود، پیروز خواهند شد. باید ملت عزیز «فلسطینِ ما» با وحدت کلمه و اتکال به خدای تبارک و تعالی، توجه به روحانیت، توجه به معنویت، توجه به خدای تبارک و تعالی کنند تا پیروز شوند.

13/1/1358

 

تا کی باید قدس شما در زیر چکم? تفاله‏های امریکا، اسرائیل غاصب پایکوب شود؟ تا کی سرزمین قدس، فلسطین، لبنان و مسلمانان مظلوم آن دیار در زیر سلط? جنایتکاران به سر برند و شما تماشاچی باشید، و بعض حکام خائن شما آتش بیار آنان باشند؟ تا کی قریب یک میلیارد مسلمان در جهان و قریب صد میلیون عرب با کشورهای وسیع و ذخایر بی‏پایان، شاهد چپاولگریهای شرق و غرب و ستمگریها و قتل عامهای غیرانسانی آنان و تفاله‏های آنان باشند؟ تا کی تحمل جنایات وحشتناک بر برادران افغانستان و لبنان را نموده و به ندای آنان جواب نمی‏دهند؟ تا کی به جای مقابله با دشمنان اسلام و برای نجات قدس از اسلح? گرم و قدرت نظامی و الهی غفلت نموده و با کارهای سیاسی و برخوردهای سازشکارانه با ابرقدرتها وقت گذرانده و به اسرائیل مهلت جنایتهای بی‏امان داده و شاهد قتل‏عامها باید بود؟ آیا سران قوم نمی‏دانند و ندیده‏اند که مذاکرات سیاسی با سیاستمداران قدرتمند و جنایتکاران تاریخ، قدس و فلسطین و لبنان را نجات نخواهد داد و هر روز بر جنایات و ستمگریها افزوده خواهد شد؟

باید برای آزادی قدس از مسلسلهای متکی بر ایمان و قدرت اسلام استفاده و بازیهای سیاسی را که از آن بوی سازشکاری و راضی نگه‏داشتن ابرقدرتها به مشام می‏رسد کنار گذاشت. باید ملتهای مسلمان خصوصاً ملت فلسطین و لبنان، کسانی را که با مانورهای سیاسی وقت گذرانی می‏کنند، تنبه نموده و زیر بار بازیهای سیاسی که نتیجه‏ای جز زیان و ضرر برای ملت مظلوم ندارد نروند. تا کی اسطوره‏های دروغین شرق و غرب، مسلمانان قدرتمند را مسحور نموده و بوقهای تبلیغاتی میان تهی، آنان را وحشتزده می‏نماید؟ تا کی مسلمین از قدرت اسلام بزرگ غافلند؟ مسلمانانی که در نیم قرن آن فتوحات عظیم و تحولات شگرف را با دست خالی از ساز و برگ جنگی و دلی آغشته به ایمان و زبانی متذکر به اللّه‏اکبر به دست آورده و اسلام و توحید را در جهان قدرتمند آن روز پایه‏گذاری نمودند. اگر آن پیروزیها و تحولاتی که در تاریخ ثبت است از چشم‏انداز مسلمانان دور است، پیروزی ملت رزمند? ایران با انگیز? سربازان صدر اسلام که سلاحشان ایمان بود، در پیش چشم همگان پرتوافکن است.

10/5/1360

 

بر عموم دولتهای ممالک اسلامی و خصوصْ دوَل عربی لازم است که با توکل به خدای متعال و تکیه بر قدرت لایزال، هم? قوا و نیروی خویش را بسیج ساخته به یاری مردان فداکاری که در خط اول جبهه چشم امید به ملت اسلام دوخته‏اند بشتابند، برای آزادی فلسطین و احیای مجد و شرف و عظمت اسلامی در این جهاد مقدس شرکت کنند؛ از اختلافات و نفاقهای خانمانسوز و ذلت‏بار دست برداشته، دست برادری به هم داده صفوف خود را فشرده و متشکل سازند؛ از قدرت پوشالی مدافعان صهیونیسم و اسرائیل نهراسند؛ از وعد و وعیدهای پوچ قدرتهای بزرگ، مغرور و مقهور نگردند؛ از سستی و مسامحه که شکست ننگ بار و عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت بپرهیزند.

سران کشورهای اسلامی باید توجه داشته باشند که این جرثوم? فساد را که در قلب کشورهای اسلامی گماشته‏اند تنها برای سرکوبی ملت عرب نمی‏باشد بلکه خطر و ضرر آن متوجه هم? خاورمیانه است. نقشه، استیلا و سیطر? صهیونیسم بر دنیای اسلام و استعمار بیشتر سرزمینهای زرخیز و منابع سرشار کشورهای اسلامی می‏باشد؛ و فقط با فداکاری، پایداری و اتحاد دولتهای اسلامی می‏توان از شرّ این کابوس سیاه استعمار رهایی یافت؛ و اگر دولتی در این امر حیاتی که برای اسلام پیش آمده کوتاهی کرد بر دیگر دولتهای اسلامی لازم است که با توبیخ و تهدید و قطع روابط، او را وادار به همراهی کنند. دولتهای ممالک نفت خیز اسلامی لازم است از نفت و دیگر امکاناتی که در اختیار دارند به عنوان حربه علیه اسرائیل و استعمارگران استفاده کرده از فروش نفت به آن دولتهایی که به اسرائیل کمک می‏کنند خودداری ورزند.

ملت اسلام به حکم وظیف? انسانی و اخوت و طبق موازین عقلی و اسلامی موظفند که در راه ریشه‏کن کردن این گماشت? استعمار از هیچ فداکاری دریغ نورزند، و با کمکهای مادی و معنوی و نیز با ارسال خون، دارو، اسلحه و آذوقه، برادران خود را که در جبه? جنگ هستند یاری کنند. بر خصوص ملت شریف و مسلمان ایران است که در قبال تجاوز وحشیان? اسرائیل و مصیبتهایی که اکنون گریبانگیر برادران عرب و مسلمان آنان می‏باشد بی‏تفاوت ننشینند، و از هر راه ممکن برادران مسلمان خود را در آزادی سرزمین فلسطین و نابودی صهیونیسم کمک نمایند؛ و دولت ایران را وادار سازند که این سکوت را شکسته در صف دولتهای ممالک اسلامی به پیکار علیه اسرائیل برخیزد. بر هم? آزادیخواهان جهان است که با ملت اسلام هم‏صدا شده تجاوزات غیر انسانی اسرائیل را محکوم نمایند.

دولتهایی که اکنون با اسرائیل در حال جنگ می‏باشند لازم است که در این پیکار مقدس اسلامی جدی و قوی‏الاراده باشند، استقامت و پایداری کنند، از تواصی به حق و تواصی به صبر که دستور الهی می‏باشد غفلت نورزند، به توصیه یا امر سازمانهای وابسته به قدرتهای استعماری برای آتش‏بس اعتنا نکنند، و مطمئن باشند که در سای? بردباری و استقامت ـ با به کار بستن دستورات اسلامی ـ فتح و ظفر از آنِ ملت اسلام می‏باشد.

16/7/1352

 

وحدت جهان اسلام

 

و اما راجع به روابط ما با دولتهای اسلامی ـ بلکه با هم? دوَل ـ یک روابطی است؛ اما با هم? دوَل یک روابط سیاسی است که البته دولت ما با آنها روابط را یا ایجاد می‏کنند یا تحکیم می‏کنند؛ و روابط ما با دولتهای اسلامی همیشه باید قوی باشد. دولتهای اسلامی باید به منزل? یک دولت باشند؛ کَاَنَّه یک جامعه هستند، یک پرچم دارند، یک کتاب دارند، یک پیغمبر دارند. اینها همیشه باید با هم متحد باشند، با هم علاقه‏های همه جانبه داشته باشند؛ و اگر ... این آمال حاصل بشود که بین دولتهای اسلامی از هم? جهات وحدت پیدا بشود، امید است که بر مشکلات خودشان غلبه کنند، و یک قدرتی بزرگتر از قدرتهای دیگر در مقابل سایر قدرتها باشند.

17/2/1358

 

شکست‏ناپذیری اسلام

 

دولتهای عالَم بدانند که اسلام شکست بردار نیست. اسلام و تعالیم قرآن بر هم? ممالک باید غلبه کند. دین باید دین الهی باشد، اسلام دین خداست؛ و باید در هم? اقطارْ اسلام پیشروی کند.

25/5/1358

 

هم? ما برای اسلام هستیم و هر چه داریم از اسلام است و همه برادر هستیم و باید با حقوق برادری با هم رفتار کنیم و هم? ما مجاهد باشیم در راه اسلام، هر کس به هر توانی که دارد تا ان‏شاءاللّه‏ مشکلات مسلمین در هم? بلاد، در عراق، در سوریه، در لبنان، در فلسطین و سایر جاها ان‏شاءاللّه‏، حل بشود

22/10/1360

 

می‏جنگیم؛ چرا که مرد جنگیم. ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‏کنیم؛ چرا که انقلاب ما اسلامی است. و تا بانگ لا اله الا اللّه‏ و محمد رسول اللّه‏ بر تمام جهان طنین نیفکند مبارزه هست. و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبرین هست ما هستیم. ما از مردم بی‏پناه لبنان و فلسطین در مقابل اسرائیل دفاع می‏کنیم.

باید همه بپا خیزیم و اسرائیل را نابود کنیم، و ملت قهرمان فلسطین را جایگزین آن گردانیم.

22/11/1358

 

رای آزادی سرزمین اسلامی فلسطین از چنگال صهیونیسم، دشمن سرسخت اسلام و انسانیت، چاره‏اندیشی کنید. از مساعدت و همکاری با مردان فداکاری که در راه آزادی فلسطین مبارزه می‏کنند غفلت نورزید.

1/11/1349

 

شهادت، رمز پیروزی

 

ملتها باید قیام کنند؛ و ملتها باید «رمز» را بفهمند که رمز پیروزی این است که «شهادت» را آرزو بکنند و به حیات، حیات مادی، دنیایی، حیوانی، ارزش قائل نباشند. این رمز است که ملتها را می‏تواند پیش ببرد، این رمزی است که قرآن آورده است و ملتهای عرب را، در صورتی که در کمال ضعف بودند، بر دولتهای بزرگ سلطه داد. قرآن انسان ساخت؛ یک انسان الهی ساخت که با آن قدرت الهی پیشبرد کرد، و کمتر از نیم قرن بر امپراتوریها غلبه کرد. باید این رمز را پیدا کرد: باید تابع قرآن شد. باید «انسان قرآنی» ایجاد کرد.

اگر بخواهید قدس را نجات بدهید، اگر بخواهید فلسطین را نجات بدهید، اگر بخواهید مصر را نجات بدهید و سایر ممالک عربی را نجات بدهید از دست این عمال، از دست اجانب، ملتها باید قیام بکنند؛ باید ملتها این کار را انجام بدهند؛ ننشینند که دولتها بر این مسائل وارد بشوند. آنها روی مسائلی که برای خودشان صرفه دارد عمل می‏کنند.

17/1/1358

 

اگر دوَل اسلامی و ملل مسلمان به جای تکیه به بلوک شرق و غرب به اسلام تکیه می‏کردند و تعالیم نورانی و رهایی‏بخش قرآن کریم را نصب عین خود قرار داده و به کار می‏بستند، امروز اسیر تجاوزگران صهیونیسم و مرعوب فانتوم امریکا و مقهور اراد? سازشکارانه و نیرنگ‏بازیهای شیطانی شوروی واقع نمی‏شدند.

دوری دوَل اسلامی از قرآن کریم، ملت اسلام را به این وضع سیاه نکبت‏بار مواجه ساخته و سرنوشت ملتهای مسلمان و کشورهای اسلامی را دستخوش سیاست سازشکاران? استعمار چپ و راست قرار داده است.

بر شما جوانان ارزند? اسلام ـ که مای? امید مسلمین هستید ـ لازم می‏باشد که ملتها را آگاه سازید و نقشه‏های شوم و خانمانسوز استعمارگران را برملا نمایید، در شناسایی اسلام بیشتر جدیت کنید، تعالیم مقدس? قرآن را بیاموزید و به کار بندید، با کمال اخلاص در نشر و تبلیغ و معرفی اسلام به ملل دیگر و پیشبرد آرمانهای بزرگ اسلام بکوشید. برای پیاده کردن طرح حکومت اسلامی و بررسی مسائل آن اهتمام بیشتری به خرج دهید. مهذب و مجهز شوید؛ متحد و متشکل شده و صفوف خود را فشرده‏تر سازید؛ هرچه بیشتر همفکر و انسان فداکار بسازید. از برملا کردن نقشه‏های دستگاه جبار ایران علیه اسلام و مسلمین غفلت نورزید. صدای برادران رنجدیده و مسلمان ایران را به دنیا برسانید و با آنان همدردی کنید. به وحشیگریها، آدمکشیها، قانون شکنیها و دیگر جنایاتی که پیوسته در ایران جریان دارد اعتراض نمایید. باشد که به یاری خداوند، موجبات استقلال و آزادی ملت اسلام و دفع ظلم دستگاههای جبار و نوکران استعمار فراهم آید، و خطراتی که امروز متوجه اسلام و مسلمین می‏باشد برطرف گردد. سلام مرا به هم? کسانی که برای اسلام و در راه اسلام تلاش می‏کنند ابلاغ نمایید.

17/5/1351

 

ما از تمام نهضتهای آزادیبخش در سراسر جهان که در راه خدا و حق و حقیقت و آزادی مبارزه می‏کنند، پشتیبانی می‏کنیم. ملتهای برادر عرب و برادران لبنانی و فلسطینی بدانند که هر چه بدبختی دارند از اسرائیل و امریکاست، هر چه گرفتاری دارند از اختلاف بین سران کشورهای اسلامی است. باید متحد شوند و با نیروی ایمان، «اسرائیل» ریش? فساد منطقه را از بُن برکنند.

15/11/1358

 

تا کشورهای اسلامی، ملتهای اسلامی، آن معنایی که در ایران پیدا شد، الگوی خودشان قرار ندهند و تا خودشان به خیابانها نریزند و بخواهند از دولتهای خودشان که با اسرائیل باید روبرو بشوید، گمان نکنید که این کر و کورها به تعقل برسند. ملتها باید بایستند و بخواهند از ارتشهای منطق? خودشان و از دولتهای منطق? خودشان که بیایند و با این فلسطینی‏ها و با این سوری‏ها که مورد ظلم واقع شده‏اند کمک کنند تا این غد? سرطانی از بین برود. و اگر آنها هم تماشاگر باشند که ببینند چه می‏شود، آنها هم بی‏تفاوت باشند و عذر این باشد که دولتها باید این کار را بکنند، اگر اینطور باشد، آنها هم در محضر خدا جواب صحیح ندارند. ایران حجت است بر هم? کشورها. مسلمانها باید از جا برخیزند، باید قیام کنند. خدا فرموده است:إنَّما اَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ اَن تَقُومُوا للّه‏َ مَثْنی وَ فُرادی [6]. نگویید: تنها هستیم. تنهایی هم باید قیام بکنیم. اجتماعی هم باید قیام کنیم.

امروز، روزی است که اگر با هم قیام کنند، اسرائیل بکلی از بین خواهد رفت.

23/3/1361

 

اگر اینها توحید کلمه کنند، دیگر یهود به فلسطین طمع نمی‏کند؛ دیگر هندو به کشمیر طمع نمی‏کند. این برای این است که نمی‏گذارند شما متحد بشوید. بدانند آنها ـ می‏دانند هم ـ دستهایی که می‏خواهند منابع شما را از دستتان بگیرند، می‏خواهند ثروت شما را به رایگان ببرند، می‏خواهند ذخایر تحت الارضی و فوق‏الارضی شما را به یغما ببرند، آنها نمی‏گذارند که عراق و ایران با هم متحد بشود؛ ایران و مصر با هم متحد بشود؛ ترکیه و ایران با هم متحد بشود؛ همه‏شان با هم وحدت کلمه پیدا کنند. نخواهند گذاشت.

23/8/1344

 

آیا وقت آن نرسیده است که ملت مبارز و غیور فلسطین، بازیهای سیاسی مدعیان مبارزه با اسرائیل را شدیداً محکوم نموده و با سلاح گرم، سین? اسرائیل دشمن سرسخت اسلام و مسلمین را بشکافند؟

15/6/1360

 

ما تا به اسلام برنگردیم؛ اسلام رسول اللّه‏، تا به اسلام رسول اللّه‏ برنگردیم، مشکلاتمان سر جای خودش هست، نه می‏توانیم قضی? فلسطین را حلش کنیم و نه افغانستان را و نه سایر جاها را. ملتها باید برگردند به صدر اسلام. اگر حکومتها هم با ملت‏ها برگشتند که اشکالی نیست و اگر برنگشتند، ملتها باید حساب خودشان را از حکومتها جدا کنند و با حکومتها آن کنند که ملت ایران با حکومت خودش کرد تا مشکلات حل بشود،

18/5/1359

 

ما باید جدیّت کنیم که اسرائیل را برانیم از این زمینهای اعراب، نه اینکه بگوییم در بیت‏المقدس پایتخت را قرار نده. خیر و نباید گول بخوریم از امریکا و از این مجالسی که درست کرده‏اند و تعزیه گردانی می‏کنند برای خوردن ما، از آنها گول بخوریم. هر کس باید خودش قیام کند، مسلمین باید خودشان قیام کنند در مقابل اینها. دنبال این نباشند که دولتهایشان یک کاری بکنند. دولتها کاری نمی‏کنند. خودشان باید بکنند. دنبال این نباشند که در آغوش آن یکی برویم برای نگهداری ما از آن یکی. خیر، همه گرگند و هم? شما را می‏خورند. باید خودتان حفظ کنید. توجه به خدا بکنید. توجه به اسلام بکنید و برای خدا و برای اسلام قیام بکنید و برای خدا و برای اسلام به پیش بروید و پیروز هستید.

15/5/1359

 

من از سالهای طولانی راجع به اسرائیل و راجع به جنایات او همیشه در خطبه‏ها، در نوشته‏ها، گوشزد کرده‏ام به مسلمین که این یک غد? سرطانی است در یک گوش? ممالک اسلامی، و اینطور نیست که اکتفا بکند به همان قدس و اینها، اینها بنایشان بر این است که پیش بروند؛ یعنی اینها تابع سیاست امریکا هستند. امریکا هم آمالش فقط یکجا نیست، چنانچه هم? ابرقدرتها می‏خواهند هم? ممالک را تحت سیطره قرار بدهند، اگر بتوانند.

30/2/1359

 


  
  
غزلی برای شیعیان بی گناه پاراچنار

 

لقمه ای از دهان مان کم شد، خون دل خورده بعد جان دادیم
لقمه ای در دهان تو سم شد، ز تاسف سری تکان دادیم


گریه کردی ؛ فرات طغیان کرد، چشم حق از دو چشم تو بارید
جامه زر خریدمان تر شد، فحش تحویل آسمان دادیم!


روی کردی به آسمان با اشک، تا امیدت به حضرت ماه است
خیره هستیم بر سفیر امید، ماهواره به هم نشان دادیم!


می بُرند اشقیای کرب و بلا، به جنون پا و دست و سرها را
دل امان نامه را چو امضا کرد، از تو بر عالمی امان دادیم


می کشی از نهان دل گاهی، ناله ای نه ، غریو نه، آهی
ما نداریم از برای تو وقت، گوشمان را به بلبلان دادیم


نکند قلبمان خطر بکند، شایدم جیب مان ضرر بکند
در شعار و نه در عمل، گوییم، دستمان را به شیعیان دادیم


مردن تو به ما چه مربوط است؟، زنده ها بی اهمیت هستند
هر زمان وقت مرگ تو برسد، در غم و غصه تو جان دادیم!

شعر از پیمان طالبی


  
  
گفت‌وگوی اختصاصی فارس با برادر "آرتورو خررین"
از اکوادور تا لیبی؛ مروری بر مبارزات یک چریک آمریکای لاتین

خبرگزاری فارس: آرتورو خررین چریک انقلابی اکوادوری برای کسب آموزش‌ , پیگیری آرمان‌هایش به نقاط زیادی از جمله کشورهای نیکاراگوئه، کلمبیا، پرو و لیبی سفر کرد و زمانی که جسد شکنجه شده وی به آغوش مادرش بازگشت، 30 گلوله در بدن داشت.

به گزارش فارس، سازمان چریکی "آ.ب.ث" (1991-1983) نامی ماندگار در تاریخ مبارزات ملت اکوادور بر علیه دیکتاتورها و حامیان نظام امپریالیستی در این کشور است و در میان اعضای این سازمان انقلابی، "آرتورو خررین" (1986-1957) همچون ستاره‌ای می‌درخشد.

آرتورو متاثر از افکار "الوی آلفارو"، رهبر آزادی‌خواه اکوادور، مبارزه به نفع فقرا و مستضعفین کشورش را از دوران دانشجویی آغاز کرد در مدتی کوتاه جایگاه فرماندهی و عضویت در کمیته مرکزی سازمان چریکی "آ،ب،ث" را در اختیار گرفت.

وی برای جستجوی آرمان‌ها انقلابی و کسب آموزش‌های مختلف به نقاط زیادی از جمله کشورهای نیکاراگوئه، کلمبیا، پرو و لیبی سفر کرد و زمانی که جسد شکنجه شده وی به آغوش مادرش بازگشت، 30 گلوله در بدن داشت.

برای معرفی این مبارز انقلابی آمریکای لاتین، با "میگل خررین"، برادر آرتورو که اکنون معاون وزیر کشور اکوادور است در "کیتو"، پایتخت این کشور به گفت‌وگو نشستیم. وی در این گفت‌وگو سوابق مبارزاتی و نحوه کشته شدن برادر خود را بازگو کرد.

* * *

 

خبرنگار فارس: آرتورو خررین را چگونه به ما معرفی می‌کنید؟

میگل خررین: آرتورو جوان انقلابی، مبارز شجاع، جامعه‌شناس و فرزند ملت اکوادور بود که تمام زندگی‌اش را وقف مبارزه برای آزادی اکوادور و آمریکای لاتین کرد.

 

خبرنگار فارس: آرتورو صرفا در چارچوب اکوادور فعال بود یا نگاه بین‌المللی هم داشت؟

میگل خررین: نه، او خودش را به اکوادرو محدود نکرد. آرتورو به کشورهای زیادی از جمله نیکاراگوئه، کلمبیا، پرو و لیبی سفر کرد و در سال 1977، زمانی که به عنوان رئیس سازمان دانشجویی انتخاب شد برای دو هفته به روسیه رفت.

در ماه جولای سال 1979 انقلاب ساندنیستی کشور نیکاراگوئه به پیروزی رسید و در ماه آگوست همان سال آرتورو نیز به آنجا سفر کرد تا در پیروزی انقلاب مردم این کشور سهیم باشد. وی مساله تحکیم بخشیدن به جنبش‌های کارگری در سراسر آمریکای لاتین را در آنجا مطرح کرد و به عنوان یکی از موسسین جنبش مردمی آمریکای لاتین معرفی شد.

آرتورو در یکی از روستاهای نیکاراگوئه سازمانی کارگری تشکیل داد و مدت دو سال را در آنجا سپری کرد. وی پس از این مدت با تجارب بیشتر نظامی به اکوادور بازگشت.

 

خبرنگار فارس: لطفا در مورد سفر آرتورو خرین به لیبی بیشتر توضیح دهید.

امیل خررین: آرتورو دو بار به لیبی سفر کرد، بار اول همراه با 25 نفر از اعضای سازمان "آ.ب.ث" برای آموزش نظامی و بار دوم در سال 1986 که از طرف لیبی برای شرکت در یک کنفرانس دعوت شده بود.

 

خبرنگار فارس: مبارزه مسلحانه در اکوادور چه زمانی آغاز شد؟

میگل خررین: توضیح می‌دهم. در 14 فوریه سال 1983 در کنفرانسی در اکوادور خط مشی مسلحانه الوی آلفارو را رسما معرفی کرد. آرتورو عضو موسس و هیات رهبری این سازمان بود و به دلیل اخلاق ویژه و شجاعتی که داشت به عنوان مسوول کمیته نظامی این سازمان نیز معرفی شد.

آرتورو اولین اقدامات خود را با نقاشی کردن بر روی دیوارها شروع کرد. از این طریق هم سازمان خود را معرفی کرد و هم به همه مردم فهماند که سال 1983 سال الوی آلفارو و سال مردم اکوادور است.

از جمله اقدامات عملی او می‌توان به برداشتن مجسمه الوی آلفارو و یکی از ژنرال‌هایش از میدان شهر گوآیاکیل نام برد. وی با این اقدام به همه نشان داد که مجسمه مردان بزرگ نباید در حوزه یک رژیم خونخوار باشد و تلاش کرد تا روح این بزرگ مرد را در جامعه انتقال دهد.

یکی دیگر از اقدامات وی برداشتن مجسمه آلفارو از دفتر حزب لیبرال بود. حزب لیبرال در سال 1912 در کشتن بی‌رحمانه آلفارو نقش عمده داشت و حتی طناب دار را بر گردن وی آویخت و در خیابان‌ها به نمایش گذاشت.

 

خبرنگار فارس: آرتورو چگونه به شهادت رسید؟

امیل خررین: در واقع سیستم قضایی ناعادلانه اکوادور در سال‌های 1985 تا اواخر سال 1986 باعث اعدام‌های خودسرانه بسیاری از همرزمان ما شد. بیش از 30 نفر از همرزمان ما در نقاط مختلف اکوادور اعدام شدند و دولت بی‌کفایت آن زمان اعلام می‌کرد که آنها در زد و خورد با پلیس یا نیروهای ویژه عملیاتی کشته شده‌اند. بسیاری از همرزمان ما نیز زیر شکنجه به قتل رسیدند.

از 7 تا 20 اکتبر سال 1986 آرتورو با همرزمان نظامی کلمبیایی در پاناما جلسه داشت و با اطلاعاتی که ما داریم در تاریخ 20 اکتبر تصمیم داشت به کوبا سفر کند، از کوبا با یک پرواز دیگر در تاریخ 25 اکتبر به یوگوسلاوی و از آنجا به لیبی پرواز کند که ما احتمال می‌دهیم این سفر وی به لیبی به منظور هماهنگی گروه جدیدی از اکوادوری‌ها برای آموزش نظامی بوده است. اما متاسفانه سفارت کوبا برای اینکه با جریانات اکوادور رابطه نداشته باشد، به شهروندان اکوادور ویزا نمی‌داد.

ما 26 اکتبر سال 1986 بود که جنازه آرتورو را در یک کوچه خرابه شهر کیتو پیدا کردیم و دولت اعلام کرد وی طی درگیری با پلیس کشته شده است.

زمانی که برادر و مادرم جنازه را تحویل گرفتند، آثار شکنجه زیاد در بدن او مشاهده کردند و مادرم به دلیل این جنایت پلیس، علیه دولت شکایت کرد.

ما نیز به انجام تحقیقات پرداختیم، خیلی دشوار بود ولی ما به اطلاعات جامعی دسترسی پیدا کردیم. در بخشی از اطلاعاتی که به دست ما رسید مشخص شد که آرتورو و دو نفر از همرزمان محافظ او در پاناما دستگیر شدند و به پادگان نظامی "جوریجو" (نام یکی از شهرهای کوچک پاناما) و از آنجا به پادگان نظامی "پاناما سیتی" انتقال داده شدند.

خبرنگار فارس: اطلاعی از نحوه دستگیری و شهادت وی به دست نیامد؟

امیل خررین: چرا، در سال 2008 به همت دولت انقلابی کنونی اکوادور یک کمیسیون حقیقت‌یاب تشکیل شد تا در مورد اعدام‌ها و کشته‌شدگان، بیشتر تحقیق کنند که یکی از این موارد تحقیق در مورد نحوه کشته شدن برادر من، آرتورو بود.

کمیسون حقیقت‌یاب مصاحبه‌ای را با مامور پلیسی که موظف به دستگیری آرتورو بود انجام داده است. این مامور در اعترافات خود گفته است: در حقیت ما یک گروه عملیاتی بودیم که از هفته‌ها قبل در پی دستگیری آرتورو خررین بودیم.

وقتی کمیسون از این شخص می‌پرسد که چگونه وی را ردیابی کردید، می‌گوید: ما از طریق مخابرات بین‌المللی تماس‌های وی را زیر نظر داشتیم. وی در تماس‌هایش می‌گفت در کجا زندگی می‌کند و ما از این طریق وی را ردیابی و دستگیر کردیم. در قدم اول من مردد بودم که این همان شخص است یا نه، ولی اطلاعاتی که از اداره مخابرات داشتم به من جرات داد که وی را دستگیر کنم و همچنین از اداره اطلاعاتی پاناما به من گزارش داده بودند که این شخص دو اسم دارد.

وی همچنین اعتراف کرد: زمانی که آرتورو خررین را دستگیر کردیم وی را به پادگان "جوریجو" بردیم. در آنجا فرمانده پادگان که یک سرهنگ بود از ما خواست که پادگان را تخلیه کنیم، شما می‌توانید حدس بزنید که چرا این درخواست را کرد، برای اینکه هر کاری بخواهد انجام دهد کسی شاهد نباشد.

وی همچنین گفت که خررین را در داخل پادگان به یک اتاق دیگر بردند و تمام لباس‌هایش را از بدنش در آوردند. بعد از یک ساعت 3 نفر اکوادوری وارد اتاق شدند و یک آمپول به او تزریق کردند. آرتورو بی‌هوش شد و به زمین افتاد.

در سحرگاه شنبه 25 اکتبر خررین را با یک ماشین دیپلماتیک و نیروهای ویژه به فرودگاه بین‌المللی پاناما بردند و از آنجا به مقصد اکوادور پرواز کردند.

آرتورو را از آنجا همراه با یک گروه ویژه دیگر در ساعت شش صبح به شهر کیتو انتقال دادند. برادر و مادرم جنازه آرتورو را در شامگاه یکشنبه تحویل گرفتند.

 

خبرنگار فارس: برنامه‌ای برای پیگیری پرونده و محاکمه مسوولین وقت این جنایت ندارید؟

امیل خررین: آرتورو 48 ساعت کامل زیر شکنجه نیروهای پلیس و نوکران امپریالیسم بوده است که این نهایت تنفر آنها نسبت به مبارزین راه آزادی را نشان می‌دهد.

مادر و برادرم اولین کسانی بودند که جنازه را تحویل گرفتند و آثار بیشتر از 30 گلوله را در بدن آرتورو دیدند. حالا ما تلاش می‌کنیم همه آنهایی را که در این جنایات ضد بشری دست داشتند دستگیر کنیم و به دست قانون بسپاریم.

کشورهای آرژانتین، شیلی و پرو همه آنهایی را که در کشتار دست جمعی ملت‌شان دست داشتند دستگیر و به دادگاه ویژه معرفی کردند، ما هم این تصمیم را داریم که عاملین این جنایت‌ها را به دادگاه ویژه معرفی کنیم.

 

خبرنگار فارس: از وقتی که در اختیار من گذاشتید ممنونم.

امیل خررین: من هم از شما سپاسگذاری می کنم که برای معرفی مبارزین راه آزادی در آمریکای لاتین تلااش می‌کنید.

گفت‌وگوی توسط امیر تفرشی

 


  
  

من عقلم می فهمم که می فهمم و می فهمم که خیلی از چیزهای که می دانم را ندارم ولی کسی هست که ان چیزها را می داند و آفریده است پس آنها را دارد یعنی دانایی های او و دارایی های او بیش از من است پس من به سوی او می روم تا راههای دیگر معرفت را از او یاد بگیرم و از جهالت های نامحدود خود بیرون بیایم

من رفتم خداحافظ

راستی اگر عقل دارید همراه من باشید

سفر خوبی است سفر به بی کران

انا لله و انا الیه راجعون

 


  
  

خدا بهترین دوستانش را به بلا ها می ازماید تا ناخالصی هایشان را کشف و اصلاح و بر اثر اصلاح به پاکی ها و لطافت ها و نعمت های خصوصی تر نائل شوند

اللهم انی اسئلک ان تجعلنی محبوبا فی ارضک و سمائک

دعای امین الله


  
  
<      1   2   3      >