اشکالی که زخم خوردگان اسلام، به امام راحل می گیرند، این است که ایشان وعده آب و برق رایگان به ملت داد، مردم هم فریب خوردند و به حکومت آخوندی رای دادند و بعدا معلوم شد که این وعده دروغ بوده است؛ و یا بر اساس محاسبه نبوده و امام راحل جو گیر شده است. به هر حال اساس حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر فریب است.
وبلاگ آهستان در مقاله ای نشان داد که این شعار اولا نخستین بار به شکل غلط از سوی دولت موقت مطرح شد و امام بعدا برای اصلاح این سخن غلط، آن را از شعاری اصلی، در حد یک مساله بی اهمیت مطرح کردند و مساله اصلی انقلاب را معنویت و عبودیت برشمردند. اما به هر حال این اشکال قدری وارد است که خوب اولین بار ایشان مطرح نکرده باشد، بالاخره آن را تایید کرده است و ایشان هم در سخنان ?? اسفند ?? این وعده را دادند، وعده ای که یا دروغ بود یا از سر بی اطلاعی و نا آشنا بودن به مسائل حکومت.
جواب نقضی: یکی از اهداف اصلی امام علی علیه السلام از پذیرش بیعت مرد، احیای عدالت بود. ایشان در این باره می فرمایند: به الله سوگند، اگر بیت المال، مهریه زنانی شده باشد، آن مهریه را بر می گردانم [حتی اگر ازدواج آنها فسخ شود] و اگر بیت با بیت المال، کنیزانی به ملک کسی در آمده باشد، آن را بر می گردانم.»
«وَاللّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّساءُ وَ مُلِک بِهِ الاْماءُ، لَرَدَدْتُهُ، فَإِنَّ فِی الْعَدْلِ سَعَةً. وَ مَنْ ضاقَ عَلَیْهِ الْعَدْلُ فالْجَوْرُ عَلَیْهِ أَضْیَقُ»?
تفاوت سخن امام راحل با مولای وی، حضرت امیرالمومنین علیه السلام این است که اولا سخن امام راحل، برای اصلاح و فرعی و بی اهمیت کردن وعده دولت موقت بوده است، در حالیکه سخن امیرالمومنین (ع) برای اهمیت دادن مساله حیاتی عدالت بوده است . دوم اینکه امام خمینی، نه تنها تاکیدی بر این سخن ندارد، بلکه تلاش برای بی اهمیت کردن آن و اهمیت دادن به ارمغان اصلی انقلاب یعنی معنویت و عبودیت دارد؛ در حالی که امام علی علیه السلام، با شدید ترین تاکید ممکن که همانا سوگند به نام جلاله "الله" باشد، آن را مطرح کرده و در ادامه کلام هم سعی بر حیاتی دانستن آن مساله در حکومت اسلامی کرده است. پس از هر جهت سخن امام علی علیه السلام به قول دشمنان اسلام، ظرفیت مردم فریبی بیشتری دارد.
جواب حلّی: امام علی علیه السلام با این سخنان قصد نشان دادن جامعه تراز اسلامی که مورد نظر وی هست و ایشان برای تحقق آن تلاش خواهندکرد را نشان دهد، هر چندممکن است در این مسیر معاویه هایی پیدا شوند که در برابر این کار، مانع تراشی کنند، قطعا امام علی علیه السلام نه فریبکار بود و نه دچار محاسبه آبکی و جوزدگی شده بود، بلکه ایشان، مقتضای حکومت اسلامی را مطرح کردند و از عزم راسخ خود در تحقق آن خبر دادند، هر چند وجود مقتضی، یکی از شرایط تحقق یک امر است و شرط دیگر آن، نبود مانع است.
-----------------------------------
شماره 1
یکی از ابزار جنگ نرم = جنگ روانی
یکی از مسائل مهمی که در جهان امروز مورد توجه سیاستمداران کشورهای استکباری غرب میباشد، این است که برای دستیابی به اهداف استعماری خود، از مسائل روانی و تبلیغاتی بهره میگیرند که اصطلاحا به آن «جنگ روانی» میگویند. مهمترین ابزاری که در جنگ روانی از آنها استفاده میشود، «تبلیغات» و لوازم آن، مثل نشریات، کتابها، سخنرانیها و رسانههای گروهی - اعم از داخلی و خارجی میباشند. بنابراین، یکی از اصولی که قدرتهای استعماری در برخوردهای ظالمانه خود با دیگر کشورها به آن توجه کامل دارند و از آن بهره لازم را میبرند، تبلیغات است. تبلیغات در دنیای امروز یعنی «کوشش کم و بیش سیستماتیک که هدف نهایی آن شکل دادن به عقاید، نگرش و رفتار مردم در جهت خاصی است که مورد نظر دستگاه تبلیغاتی میباشد». پس در جنگ روانی، هدف این است که در عقاید، احساسات، گرایشها و تفکرات، تغییر ایجاد کنیم که این خود باعث تغییر در ساختار شخصیتی و رفتار افراد خواهد شد و البته این امر بر پایه تبلیغات استوار است. این نحوه از برخورد، مخصوص عصر حاضر نیست و قبلاً نیز بدین شیوه عمل میشده است. در طول تاریخ،